søndag den 10. oktober 2010

Skrivekonkurrence for de 10-17-årige

Så er der en skrivekonkurrence for de unge. Det er bogfestivalen.dk, der har udskrevet den. Der er to kategorier, som man kan sende ind under. 10-12 år og 13-17 år.

Deadline er 1. februar 2011. Læs mere om reglerne her.

Jeg synes, det er super fedt, at der er så mange konkurrencer for unge. Nu er jeg selv for gammel til at deltage i denne konkurrence, men jeg vil anbefale det varmt til alle under 18 at deltage. Sådanne konkurrencer kan være et rigtig godt springbræt for unge forfatterspirer. Et eksempel er Camilla Wandahl, der var med i og vinder af rigtig mange ungdomsskrivekonkurrencer, og som nu har 5 bøger bag sig, selvom hun kun er 24 år.

En ny ung forfatterspire, som viser lignende talenter er Zakiya Ajmi, der for øvrigt var vinder af Bogfestivalens konkurrence sidste år. Jeg kender Zakiya perifert igennem HUF – Håbefulde Unge Forfattere og så er vi for øvrigt både Zakiya og Camilla med i antologien Begyndelser, hvor min novelle Du også er trykt.