torsdag den 7. oktober 2010

Ny ungdombog


I dag udkommer ungdomsbogen Solo af Marie Wolfsberg Oscilowski.  Marie er medlem af min skrivegruppe, som blev dannet i 2005. Jeg har altid nydt Maries skrivetil, så jeg glæder mig meget til at læse romanen.

Forlaget skriver følgende om bogen:

Sorgen kan have mange ansigter, og for 16 årige Mys vedkommende er det afvisende og vredt, det ansigt, hun viser omverdenen. Hun undgår sin mor, hun hader skolen og deltager ikke i det sociale fællesskab. Hun nægter at tage stilling til tilvalgsfag, men da hendes lærer vælger for hende og lader det være musik, får My det virkelig svært. For der er sket noget i hendes familie. Noget, der gør mere end ondt, og som har fået hende til at fravælge musikken i sit liv. Lige indtil hun møder Tobias. Tobias vil My, og han giver ikke op så let. Mødet med Tobias ændrer Mys forhold til musik, og ender også med at forandre My. 
SOLO er en rørende historie om kærlighed, sorg og tab af den unge debuterende forfatter, Marie Oscilowski.
 
Bemærk også bogens omslag, som jeg synes, er helt fantastisk flot!