mandag den 26. december 2011

5 ting du ikke vidste om Dødsbørn – Skeletter i skabet 1

Her kommer 5 ting, du ikke vidste om min bog Dødsbørn – Skeletter i skabet 1.
  1. At jeg oprindelig overvejede, at Davie skulle komme i lære som ”hundelortsopsamler”, men blev enig med mig selv om, at det var for kedeligt
  2. At Temate og Hr. Tantanel var de to første karakterer, der fik deres navne i bogen.
  3. At Davie i lang tid hed Devon, inden jeg besluttede mig for, at det i stedet skulle være hans fætters navn.
  4. At bogen var meget tæt på at komme til at hedde ”Dødsmærke” i stedet for ”Dødsbørn”, men at jeg i sidste øjeblik holdt fast på den oprindelige titel.
  5. At jeg har et kort over Zantora by, hvor jeg blandt andet har indtegnet alle byens sporvognsstop (ikke fordi sporvognen er vigtig, men fordi der – som William fortæller i bogen – findes en nedgang til kloakkerne bag hvert stop).
Det var så de fem ting. Nu ved du noget, som de andre læsere sikkert ikke ved. Håber du fandt det interessant :-).