tirsdag den 1. marts 2011

Velkommen til dybet udkommer i dag



Omslag Mads Ahm
 I dag udkommer Velkommen til dybet.
Det er resultatet af den gysernovellekonkurrence, som Tellerup udskrev i 2009. Ud af næsten 150 bidrag blev de 13 bedste udvalgt til samlingen. Og det var til min store glæde og overraskelse at min novelle Mærket var blandt vinderne.
Novellen handler om pigen Jen, der en morgen opdager et lille, rødt mærke på sin ene arm.  Hendes forældre mener bare, at det er et insektbid, men sandheden viser sig at være langt mere dyster ...
De 12 andre forfattere, der har en novelle med i samlingen, er: Nick Clausen, Henrik Einspor, Michael B. Hansen, Nikolaj Højberg, Sonja Kjeldsmark, Pia Valentin Lorentzen, Lars Ahn Pedersen, Esther Rützou, Martin Schjönning, Freddy E. Silva, Thomas Strømsholt og . Teddy Vork.
Bogen udkommer som sagt i dag, men jeg fik allerede mit eksemplar for et par dage siden og er nu i gang med at læse. … Og uha det er en bog, jeg kommer til at læse i små bidder, for der er uhygge for alle pengene. Novellerne er meget forskellige, og jeg er meget spændt på at se, hvordan samlingen bliver modtaget.