mandag den 14. marts 2011

5 stjerner til Blodtåge

Omslag af Rasmus Jensen.
Så er der kommet en super fin anmeldelse af Blodtåge på kultur for unge. Anmelderen giver bogen 5 stjerner og skriver blandt andet:

"Blodtåge’ hæver niveauet markant med at skabe et endnu mere nervepirrende plot end før, og slutter af med, at lade læseren stå tilbage med en stor cliff-hanger. Jeg blev positiv overrasket over hvor god, jeg egentlig synes, den var. Jeg havde forventet at være underholdt, men ikke i en så stor grad som dette."

Derudover roser hun Davie som hovedperson:

"Jeg er superglad for, at have Davie som hovedperson. Ikke kun, fordi han er en dreng, men også fordi, at han tager ved lære og udvikler sig. Davie er alle tiders portræt af en gennemsnitlig teenager, som kommer ud for mange u-gennemsnitlige begivenheder. Han er ikke fyldt med selvmedlidenhed, og han vil rent faktisk gerne gøre et forsøg på at rette op på sine fejl. Af og til forsøger han at hjælpe, steder hvor han ikke kan gøre nogen forskel, selvom han selv står med problemer på til ørerne, og det er den af hans egenskaber, jeg holder mest af, selvom det dog kun driver ham ind i flere problemer, som oprindeligt ikke var hans. Hans omtanke for menneskerne omkring ham, er så dejlig, at jeg ikke kan lade vær med at smile kærligt, når jeg tænker på hans karakter."


Hun skriver dog også, at hun savner lidt romantik i bogen. Hvis der er andre, der sidder med samme fornemmelse kan jeg trøste med, at der kommer romantik i bind 3. Jeg har med vilje holdt igen med romantikken, da jeg synes, der er sket så meget andet i Davies liv, at han simpelthen ikke havde overskud til at tænke i de baner.

Læs den fulde anmeldelse her.

Se den flotte bogtrailer for Blodtåge her. Bogtraileren er lavet af Søren Klok.