tirsdag den 2. november 2010

Skriv en fantasy-novelle

Kan du lide at skrive fantasy-noveller? Så har du nu chancen for at få din novelle trykt. Forlaget Kandor søger fantasy-noveller til en antologi.  
Novellen skal være 4.000-13.000 ord og må ikke tidligere have været offentliggjort. Det er tilladt at deltage med mere end én novelle.
Forlaget regner med at udvælge 15-20 noveller, og antologien forventes at blive udgivet i sommeren 2011.
Deadline for novellekonkurrencen er 31. december 2010.
Selvom der ikke er nogen præmie (udover udgivelsen) på højkant, synes jeg, at det er en god idé at deltage i sådanne antologier. Det er dejligt motiverende at skrive til en deadline og nogle gange kan sådanne konkurrencer bruges til at eksperimentere med temaer/genrer, man ikke normalt skriver i.
Jeg er selv ret ophængt med Blodtåge, så jeg ved ikke, om jeg får tid til at deltage, men jeg synes, det er et godt initiativ.

Du kan læse mere om konkurrencen her.