fredag den 5. november 2010

Danmarks største litteraturoplæsning

I morgen, lørdag d. 6. november, læser jeg højt af Bitchen imellem os på Københavns Hovedbibliotek.
Oplæsningen er i forbindelse med arrangementet Mega Litt, hvor danske forfattere siger tak for litteraturstøtten. Arrangementet er 100 % gratis, og med over 200 oplæsninger fordelt på 25 scener er der noget for enhver smag.
 Vil du høre min oplæsning, så kig forbi scene 10 kl. kl. 14.45, der giver jeg en smagsprøve på min ungdomsroman Bitchen imellem os.
Det er et super fedt arrangement, og jeg er sikker på, at det bliver en helt speciel stemning, når der samles så mange for forfattere og tilhører under et tag. Hvis du bor i Jylland, så fortvivl ikke, der er også et arrangement på Aarhus Hovedbibliotek.
Baggrunden for arrangementet er, at regeringen planlægger besparelser på op til 33 % i litteraturstøtten, som vil give dansk litteratur og danske forfattere betydeligt ringere forhold.  Forhåbentligt kan dette arrangement være med til at vise alt det gode, litteraturen har at byde på og få regeringen på andre tanker.
Du kan læse mere om baggrunden for arrangementet og se listen over alle oplæsningerne på Mega Litts hjemmeside.
Vi ses!