torsdag den 12. januar 2012

Forfatterstatus for 2011 og ønsker for 2012

Nu hvor vi er kommet godt ind i det nye år, så har jeg tænkt en del over, hvilke ønsker og forhåbninger jeg har for 2012. Jeg har også gjort status for det forgangne år.

Status for 2011
2011 var et rigtig godt forfatterår for mig. Hvis 2012 bliver bare halvt så godt, vil jeg være meget taknemmelig.

Udgivelser
Jeg sendte hele fire bøger på gaden i 2011. Først Blodtåge – Skeletter i skabet 2, som var den længe ventede fortsættelse til Dødsbørn. Derefter min nye serie Medaljonen, der er fyldt med magi men sat i en realistisk hverdag.  Alle bøgerne fik meget fine anmeldelser, så det var helt fantastisk.

Derudover blev både Dødsbørn og Bitchen imellem os genoptrykt i 2011, da 1. oplag var helt udsolagt.

Jeg fik også udgivet en række noveller. ”Mærket” i gysersamlingen ”Velkommen til dybet” fra Forlaget Tellerup, ”Jagten på hvalrossen” i fantasysamlingen ”Ad mørke stier” fra Rollespilsforlaget, ”Sofia” i novellesamlingen ”På kanten” fra HUF’s forlag og kortteksterne ”Vejene” og ”Drømmeskygger” fra antologien ”Skrædder i helvede” fra Dansklærerforeningens forlag.

Undervisning
I 2011 har jeg også haft mange gode oplevelser som underviser. I april underviste jeg på en plug’n’read-workshop i Aalborg sammen med Camilla Wandahl og Bent Holm, I juli underviste jeg i Torup Bogby sammen med Camilla Wandahl, i august underviste jeg på Forfatterspirernes skriveværksted sammen med Bjarke Schjødt Larsen. Kurset affødte også Forfatterspirernes skriveklub, hvor jeg sammen med Bjarke har undervist hver tirsdag i hele efteråret.

Udover undervisning har jeg også holdt foredrag på flere biblioteker, blandt andet i Værløse og Gladsaxe. Derudover var jeg i november på en forfatterturné i Norge, hvor jeg besøgte 17 klasser for at fortælle om mine bøger. Det var en fantastisk oplevelse og bestemt en af 2011 store højdepunkter.

Ønsker og forhåbninger for 2012
Det bliver svært at leve op til 2011, men mine mål og forhåbninger er i hvert fald:
  • At Ildfugl – Skeletter i skabet 3 udkommer. Foreløbig regner vi med en udgivelse omkring 1. april
  • At blive færdig med fjerde og sidste bind i Skeletter i skabet. Min kalenderlysudfordring fra december, har allerede sikret at de første 40 sider er skrevet, men der stadig lang vej.
  • At blive færdiguddannet cand.mag i dansk. Netop nu er jeg ved at skrive speciale om bogtrailere.
  • At sende første bind af en ny serie på gaden. Titlen på serien er endnu ikke fastlagt, men det bliver en serie til piger, der kombinerer venskab og mystik.
  • At holde en masse fede workshops og kurser for forfatterspirer i alle aldre! Dette er allerede godt på vej, som du kan se under aktuelle kurser.