mandag den 13. september 2010

Hjernerystelse og gennemskrivning

Et godt råd: Få aldrig et strygejern i hovedet!

Et strygejern lige i baghovedet ... Ja, så uheldig var jeg her for halvanden uge siden og har derfor været inaktiv i nogle dage, da jeg hverken måtte se tv eller bruge computeren i længere tid på grund af mistanke om hjernerystelse. Computerforbudet var det værste. Det betød ingen skrivning, men kun et par løse notater på papir.

Det har været nogle lange dage, men nu er jeg oven på igen, og har kastet mig over gennemskrivningen af Blodtåge, 2’eren i serien Skeletter i skabet.
Der har været lidt knas med de første ca. 30 sider, men i går aftes fandt jeg langt om længe en løsning. Mit problem var, at jeg synes, den var lidt lang tid om at komme i gang. (Hvilket i mine øjne er noget skidt, da det kan betyde, at læsere kunne vælge at lægge bogen fra sig, fordi den er kedelig.) Heldigvis har det løst sig ved at jeg har byttet om på nogle begivenheder. Jeg synes selv, resultatet er blevet rigtig fint.

Det var alt for nu. Jeg skal tilbage til gennemskrivningen. Jeg har lovet min redaktør, at han kan få første version af bogen senest den 1. oktober, så jeg har lidt travlt …