torsdag den 19. maj 2011

Ad mørke stier

Det har været et travlt forår.  Blodtåge – Skeletter i skabet 2 er kommet på gaden og kort efter udkom også min nye fantasy-serie Medaljonen.  Alle bøger er til min store glæde blevet taget rigtig godt i mod, og jeg har haft travlt med skriveundervisning, foredrag og selvfølgelig mit studie, som snart nærmer sig sin sidste fase: specialet.
Men hvad har alt dette med overskriften at gøre? Jo, fordi jeg har haft så travlt, har jeg helt glemt at skrive, at jeg også har fået udgivet en novelle i samlingen Ad mørke stier.  Det er en fantasysamling, der er sat i det danske rollespil Ulvevinters univers. Samlingen består af 7 noveller og udover mig er forfatterne: Peter Buch Mortensen, Samantha D. Crawford, Andreas Markert, Bjarke Schjødt Larsen & Beatrix M. G. Nielsen
Det var en spændende udfordring at skrive i et prædefineret univers (jeg plejer jo at have helt frie tøjler).  Universet i Ulvevinter hedder Tharos og jeg valgte at tage udganspunkt i øen ’Sælø’. Det blev til historien om drengen Knold, der begiver sig på jagt efter en hvalros for at sone for sin brors død. Du kan læse mere om min novelle Jagten på hvalrossen her.
Samlingen er allerede blevet taget godt imod af blandt andet bogblogger.dk.