fredag den 1. juni 2012

Ny science fiction-novelle på vej!


For nyligt fik jeg at vide at min novelle ”Koden under huden” var blevet udvalgt til at komme med i novellesamlingen ”Fremmed Stjerne”. Samlingen bliver 6. bind i serien ”Lige under overfladen”, der en årlig dansk science fiction-antologi.

Det er anden gang, at jeg har en novelle med i ”Lige under overfladen”-antologien. For et par år tilbage blev min novelle ”Bjørnedyr” trykt i ”Den hemmelige dal – Lige under overfladen 3”. Og jeg er rigtig glad for endnu en gang at få en novelle med i antologien.

Antologien er blevet til på baggrund af en indkaldelse af science fiction-noveller. Der blev indsendt 53 historier, hvoraf 27 af dem er udvalgt til samlingen.

Min novelle handler om gentest og følger tre almindelige mennesker, der på forskellig vis kommer i kontakt med gentests og ser fordelene og ulemperne ved disse.

Du kan læse om Inga Katrine, der er på jagt efter en kæreste, der kan matche hendes næsten-perfekte gener, om Karl, der til en jobsamtale bliver bedt om at udlevere sin gentest, så den kan indgå i vurderingen og om Liselotte, der lige har født sin lille søn, og nu skal vælge, om hun ønsker ham gentestet, så hun allerede fra hans første dage kan tilpasse hans kost efter evt. sygdomme, han er disponeret for.

Den foreløbige udgivelsesdato for ”Fremmed Stjerne” er  15. august 2012 og jeg glæder mig meget til at se bogen.