onsdag den 27. november 2013

Zombie-jæger

Jeg har ikke fået skrevet så meget på bloggen, som jeg gerne ville de sidste par måneder, fordi jeg har haft for travlt.

Den gode nyhed er, at jeg har haft travlt, fordi jeg har arbejdet. Blandt andet har jeg skrevet fire bind i min nye serie "Zombie-jæger."

Bind 1 "Sort blod" og bind 2 "Knuste kranier" er allerede udkommet, mens bind 3 "Friske lig" og bind 4 "Kæmpens kød"  kommer til næste år.

Det er den dygtige Bodil Bang Heinemeier der står bag illustrationerne, og de er simpelthen fantastiske!

Det er første gang jeg får illustrationer i mine bøger (på nær Medaljonen, hvor der var nogle små vignetter, og det har været en rigtig spændende at se Bodil bringe liv til historien!

Bøgerne er blevet rigtig godt modtaget. Lektøren skrev blandt andet:

"En ny veldrejet gyserserie med zombier til mellemtrinnet. Bøgernes univers er spændende og næsten filmisk beskrevet - uden alt for meget splatter. Læseren bliver åndeløst fastholdt fra første til sidste side."

Og så har de også været i Troldspejlet! Se klippet her.