mandag den 8. november 2010

Skriver du science fiction?

Så er der godt nyt for alle science fiction-forfattere.  Science Fiction Cirklen søger noveller til antologien Lige under overfalden 5. Som navnet antyder, er det ikke første gang, at Science Fiction Cirklen har en sådan novellekonkurrence. Fire gange tidligere har der været lignende konkurrencer, hvor de bedste noveller udvælges og udkommer i en antologi.
Du må indsende op til tre noveller. Det skal være science fiction, men der er frit slag inden for de forskellige undergenrer. Længdekravet er 10.000 ord, men man må godt skrive kortere. 
Sammen med novellen skal du indsende et kort forfatterportræt  af dig selv på 100-400 ord.
Deadline er 1. marts 2011. Du kan læse mere om konkurrencen her.
Jeg har selv haft en novelle med i Den hemmelige dal – Lige under overfladen 3, og jeg regner også med at sende et bidrag ind igen i år, hvis jeg kan finde tiden til det.
Før Science Fiction Cirklens novellekonkurrencer, havde jeg ikke prøvet at skrive science fiction. Jeg kendte ikke så meget til genren – og selvom jeg stadig er lidt grøn inden for feltet – så er det blevet en årlig udfordring at se, om jeg kan ryste en science fiction-novelle ud af pennen.